Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Πρότάσεις για το νέο νομοσχέδιο προστασίας καταναλωτή.


1)Ο καταναλωτής πρέπει να έχει αναφαίρετο δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, είτε πρόκειται για αγορά ασφαλιστικού ή χρηματοοικονομικού προϊόντος, είτε για την εν συνεχεία εξυπηρέτησή του με ρητή απαγόρευση εξαναγκασμού του ως προς τις επιλογές του αυτές.

2) Κοινό ειδικό έντυπο ανάλυσης ασφαλιστικών αναγκών για τον υποψήφιο προς ασφάλιση στο οποίο θα βασίζεται η ασφαλιστική πρόταση και το μετέπειτα συμβόλαιο το οποίο θα υπογράφεται από κοινού με τον διαμεσολαβούντα.

3) Στον κλάδο ζωής και υγείας, ο ασφαλισμένος θα πρέπει να έχει δυνατότητα μεταφοράς των ασφαλιστικών του δικαιωμάτων (συμβολαίων) σε άλλη ασφαλιστική εταιρεία, εφ’ όσον η άλλη εταιρεία το αποδέχεται.

4) Οι όροι των συμβολαίων θα πρέπει να είναι ξεκάθαροι χωρίς ασάφειες.

5) Αυστηρή απαγόρευση μονομερούς μεταβολής των όρων του συμβολαίου χωρίς την έγγραφη συγκατάθεση του ασφαλισμένου.

6) Σαφής εξ αρχής προσδιορισμός του ποσοστού αναπροσαρμογής ασφαλίστρων στα συμβόλαια που αυτό προβλέπεται κυρίως στα συμβόλαια υγείας.

7) Αποζημίωση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από την υποβολή του αιτήματος του ασφαλισμένου.

8) Απαράδεκτη η προώθηση στην αγορά συμβολαίων υγείας με ετήσια διάρκεια που το δικαίωμα ανανέωσής τους επαφίεται στην καλή διάθεση της ασφαλιστικής εταιρείας.

9) Επίσπευση της λειτουργίας εμπορικού μητρώου με ευχέρεια πρόσβασης του καταναλωτή.

10) Υποχρεωτική ενημέρωση του καταναλωτή για την επαγγελματική ιδιότητα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, για το τι εκπροσωπεί, με παράλληλη επίδειξη επαγγελματικής ταυτότητας και για την περίπτωση των χρηματοοικονομικών επίδειξη της ειδικής άδειας.

11) Υποχρεωτική εγγραφή του διαμεσολαβητή σε επαγγελματική οργάνωση για να μπορεί να λειτουργήσει κώδικας δεοντολογίας, που θα ελέγχει τους παραβάτες του.

12) Ενεργοποίηση Θεσμού Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή στα πρότυπα Τραπεζικού Διαμεσολαβητή για την εξωδικαστική διευθέτηση διαφορών, που προκύπτουν στις σχέσεις καταναλωτών-διαμεσολαβούντων, καταναλωτών-εταιρειών, διαμεσολαβούντων-εταιρειών.

13) Η εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου (κοινώς σέρβις), θα πρέπει να γίνεται από τον διαμεσολαβούντα που πούλησε το συμβόλαιο. Αφού αυτός έχει και την ευθύνη έναντι του ασφαλισμένου για ό,τι του σχεδίασε κα του πούλησε και φυσικά αυτός διαθέτει και την κάλυψη του συμβολαίου Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης για πιθανά λάθη ή παραλείψεις του.

14) Η αναγραφή της προμήθειας πρόσκτησης επί των συμβολαίων, θα δημιουργήσει πρόβλημα

τα μέλη της επιτροπής έχουν αναρτηθεί στο www.prasinomilo.gr

1 σχόλιο:

watcher είπε...

Προσωπικά θα ήθελα πολυπληθέστερη επιτροπή και προδημοσίευση των προτάσεων έτσι για να μπορούν όλοι οι διαμεσολαβούντες να συμβάλουν στην κατάρτιση του τελικού σχεδίου προτάσεων. Δεν παύει όμως να είναι ένα σοβαρό βήμα προόδου και αυτό.
Ελπίζουμε στο τέλος να διαμορφωθεί ένα υγιές και ξεκάθαρο τοπίο στην αγορά μας.