Αρνητικά κινήθηκε για μια ακόμα χρονιά, το 2008, ο κλάδος της ασφάλισης αστικής ευθύνης αυτοκινήτου σύμφωνα με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών, γεγονός που όπως επισημαίνεται σε σχετική μελέτη κάνει επιτακτική την ανάγκη σοβαρής αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων Αστικής Ευθύνης Οχημάτων.
Σύμφωνα με τη Στατιστική Επετηρίδα ΥΣΑΕ, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών και πέρυσι ο κλάδος αυτοκινήτου ήταν αρνητικός, αφού για κάθε 100 ευρώ έσοδα οι ασφαλιστικές εταιρείες κλήθηκαν να καταβάλουν 103 ευρώ και ειδικότερα στην Αστική Ευθύνη 122 ευρώ. Ειδικότερα το 2008 στην Αστική Ευθύνη, η αξία των καθαρών ασφαλίστρων (συν τα δικαιώματα) μειώθηκε κατά 0,52%, στο 1,099 δισ. ευρώ από 1,105 δισ. ευρώ το προηγούμενο έτος., ενώ η πραγματική άνοδος των τιμολογίων ανά όχημα περιορίστηκε πέρυσι στο 0,74%, με το μέσο μεικτό ασφάλιστρο να διαμορφώνεται στα 281,13 ευρώ από 279,07 ευρώ το 2007. Επίσης παρατηρήθηκε αισθητή αύξηση το 2008 στο loss ratio του κλάδου Αυτοκινήτου, αφού από 86,32% που ήταν το 2007 έφθασε στο 90,35%, γεγονός που περιόρισε τα περιθώρια κέρδους των ασφαλιστικών εταιρειών. Ειδικά για την αστική ευθύνη η αύξηση του loss ratio στο 106,93% από 101,56% που ήταν το 2007, είχε ως αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί η πιο ζημιογόνα δραστηριότητα των ασφαλιστικών . Ωστόσο το 2008 καταγράφηκε μείωση του μέσου κόστους ζημιάς (πληρωθείσες και εκκρεμείς) κατά 3,94% στα 1.561 ευρώ από 1.625 ευρώ που ήταν το 2007, με την Αστική Ευθύνη να καταγράφει επίσης μείωση του μέσου κόστους ζημίας κατά 3,33% στα 1.655 ευρώ από 1.712 ευρώ την προηγούμενη χρήση. Παρόλα αυτά η συχνότητα των ζημιών στον κλάδο Αυτοκινήτου συνολικά, ήταν αυξημένη κατά 4,93% Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος με βάση και τα στοιχεία της στατιστικής μελέτης επισημαίνει την ανάγκη σοβαρής αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, σε μια περίοδο κατά την οποία ο κλάδος ήδη εφάρμοσε το πρώτο στάδιο εναρμόνισής του με τα νέα αυξημένα κατώτατα όρια ασφάλισης, ενώ στα επόμενα δύο χρόνια καλείται να εφαρμόσει και τα άλλα δύο στάδια, όπως και τις αυστηρότερες προδιαγραφές φερεγγυότητας που προβλέπονται από το Solvency II.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου