Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2008

Το όνειρο ενός τζιπ




Με την κατάργηση των τεκμηρίων, οι πωλήσεις Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού αυξήθηκαν καθώς πολλοί υλοποίησαν το «όνειρο» απόκτησης ενός τζιπ χωρίς να αισθάνονται την απειλή ενός τεκμηρίου το οποίο ούτως ή άλλως δεν «έστεκε» με βάση τα πραγματικά δεδομένα. Το παράδειγμα είναι αποκαλυπτικό: Για Ι.Χ. 2.000 κυβικών, η εφορία θεωρούσε μέχρι και το 2004 ότι ο ιδιοκτήτης της πρέπει να έχει εισόδημα τουλάχιστον 20.500 ευρώ ετησίως προκειμένου να το συντηρήσει. Το ποσό αυτό δεν έχει να κάνει με την αγορά του Ι.Χ. καθώς το «πόθεν έσχες» υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Είναι προφανές ότι κανείς δεν ξοδεύει 20.500 ευρώ τον χρόνο για να συντηρήσει ένα τζιπ. Έτσι, αν η κυβέρνηση εμμένει στην απόφαση για επαναφορά του τεκμηρίου διαβίωσης των Ι.Χ., θα κληθεί να αναθεωρήσει τα ποσά που προβλέπει η σημερινή φορολογική νομοθεσία.

Ο τρόπος με τον οποίο θα επανέλθουν τα τεκμήρια των αυτοκινήτων έχει φοβίσει όσους αγόρασαν αυτοκίνητο στην περίοδο 2004-2008 (σε αυτό το διάστημα πουλήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. Ι.Χ.). Εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με ένα «θεωρητικό εισόδημα» και έναν πρόσθετο φόρο λόγω της ξαφνικής αλλαγής στους όρους του... παιχνιδιού. Όσο για τους υποψήφιους αγοραστές νέων Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού, αυτοί θα βρουν τον τρόπο να ξεφύγουν.

Τα παράθυρα

Κάποιοι τρόποι υποδεικνύονται ήδη:

* Η μακροχρόνια μίσθωση αποτελεί μεγάλο «παράθυρο». Μπορεί κάποιος να οδηγεί επί σειρά ετών το αυτοκίνητο της επιλογής του πληρώνοντας ενοίκιο αλλά να διατηρεί την ιδιοκτησία του αυτοκινήτου στο όνομα της εταιρείας leasing.

* Οι δωρεές και οι γονικές παροχές σε χρήμα έχουν γίνει πολύ πιο εύκολες, καθώς πλέον φορολογούνται με 1%.

* Το «παράθυρο» με την μεταβίβαση των Ι.Χ. στις επιχειρήσεις παραμένει ανοικτό, ειδικά αν σε μια οικογένεια υπάρχουν περισσότερα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.

2 σχόλια:

watcher είπε...

Mια δραστηριότητα με ασφαλιστικό ενδιαφέρον και μέλλον!!

watcher είπε...

ευχαριστούμε τον yperiho για το καταπληκτικό άρθρο